کلیک جام

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم کلیک به نقل از میل آنلاین، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت اپل با سرمایه‌گذاری هنگفت و استخدام چندین کارمند و مهندس خبره حداکثر تا سال 2017 فناوری شارژ بی‌سیم را در آیفون و آیپد استفاده می‌کند.

شرکت اپل با استخدام دو مهندس حرفه‌ای از شرکت تولید‌کننده تجهیزات بی‌سیم UBeam به دنبال نوآوری مجدد در صنعت تلفن‌ همراه است.

فناوری شارژر بی‌سیم بر اساس انتقال انرژی از طریق امواج صدا به گیرنده تلفن‌همراه صورت می‌پذیرد.

با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند شرکت اپل به صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند احتمال می‌رود که نسل بعدی تلفن‌ همراه هوشمند اپل نیز دارای سیستم شارژر بی‌سیم با امواج صوتی باشد.

با توجه به موفقیت شرکت اپل در تولید اولین نمونه شارژرهای بی‌سیم انتظار می‌رود تا به زودی فناوری شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه در فضای اتاق نیز از سوی این شرکت معرفی شود.

منبع: ایسنا

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 181 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:32

به گزارش جام جم کلیک ، تولد تبلت‌ها به آغاز فروش عظیم آیپد پیوند خورده و اولین بار اپل بود که بازار این گروه محصولات را رونق بخشید. اما اکنون پس از طی چند سال آیپد آن جنبه‌ی کاربردی خود را نزد کاربران از دست داده و اپل نیز در پی اثبات دوباره‌ی ضروری بودن آن برآمده است. در ابتدا و سال‌های ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ میلادی پس از معرفی آیپد، کمپانی‌های مختلف و مخصوصا اندرویدی سعی کردند با تولید تبلت‌هایی در اندازه‌ی ۷ اینچ، کاربران را به سمت خود بکشند؛ اما فروش این دسته از تبلت‌ها پس از مدتی از تب و تاب افتاد و اکنون دوباره تبلت‌های بزرگتر از ۸ اینچ رونق بسیاری گرفته‌اند.

اما جدا از آمار فروش عمده‌ی این تبلت‌‌ها با نمایشگر‌هایی در اندازه‌های متفاوت، برای ما کدامیک بهترین انتخاب است؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است بخش بعدی، «قوانین سه‌گانه‌ی خرید تبلت» را مطالعه کنید.

قوانین سه‌گانه‌ی خرید تبلت

۱. شناخت نیاز‌ها

قبل از اینکه آماده برای جمع‌آوری پول و خرید یک تبلت خوب شوید، از شما یک سوال داریم؛ «برنامه‌ی شما برای استفاده از تبلت چیست؟»

آیا می‌‌خواهید تبلت را جایگزین لپ‌تاپ یا سیستم دسکتاپ خود کنید یا صرفا به دنبال دستگاهی برای تماشای فیلم در مسافرت‌ها و وب‌گردی در وقت‌های آزاد خود می‌گردید؟ آیا نیاز دارید دائم به اینترنت متصل باشید؟ آیا افزایش ظرفیت حافظه‌ی دستگاه برای شما مهم است؟ در هر صورت، نیاز شما از این دستگاه فاکتوری اساسی برای انتخاب و خرید است. همه این‌ها تنها سوال‌هایی هستند که می‌توانند کمی مسئله را واضح‌تر کنند.

توصیه می‌کنیم تمام نیاز‌هایی که از تبلت خود دارید را یادداشت کنید و آن‌هایی که تنها از سر ضرورت و نیاز هستند را نگه دارید و باقی را خط بزنید تا به دیدی از نوع نیاز خود برای انتخاب تبلت برسید.

۲. قیمت

همیشه گران بودن تبلت به معنی داشتن بهترین کیفیت نیست. همچنین، تبلت‌های ارزان قیمت همیشه دستگاه‌هایی به درد نخور و غیر کارآمد نیستند. بنابراین تصور‌های خود را برای مدتی از قیمت یک دستگاه کنار بگذارید (چه گران و چه ارزان) و مطابق با کاربردی که آن تبلت عرضه می‌کند و همچنین قدرتی که از آن می‌خواهید انتخاب‌ها را بررسی کنید.

در واقع قیمت‌گذاری تبلت‌ها هر کدام به دلایل خاصی انجام می‌شود. ممکن است آمازون تبلت کیندل Fire HDX خود را با قیمتی مقرون به صرفه وارد بازار کند و از آن طرف آیپد پرو که نه از درگاه HDMI پشتیبانی می‌کند و نه قابلیت افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی را دارد، شروع قیمتی برابر با ۵۰۰ دلار داشته باشد. هیچ‌کدام از این قیمت‌گذاری‌ها بی‌دلیل نیست.

در واقع، آمازون تبلت خود را برای رقابت با ۷ اینچی‌های به بازار می‌آورد که در حال حاضر قیمتی بسیار مقرون به صرفه و پایین دارند؛ بنابراین مجبور است تا با قابلیت‌ و ویژگی‌های بسیار، تبلتی عرضه کند که قیمتی مناسب داشته و کاربر را از خرید خود راضی کند. از آن طرف آیپد پرو اپل به علت داشتن عملکردی فوق‌العاده، پشتیبانی عالی از اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری ساده و سر راست با اکوسیستمی قدرتمند و مرتبط به یکدیگر، با این مقدار قیمت‌گذاری شده است.

سعی کنید فراتر از قیمت دستگاه فکر کنید و به این توجه داشته باشید که با پرداخت هزینه‌ی خرید یک تبلت، قرار است چه در بخش سخت‌افزار و چه نرم‌افزار چه موارد و ویژگی‌هایی بدست آورید.

۳. شرکت تولیدکننده

یکی از معیار‌های اساسی در انتخاب بهترین تبلت، قطعا شرکت تولیدکننده است. برخی شرکت‌های سازنده‌ی تبلت‌ها در طول چند سال اخیر خود را ثابت کرده‌اند و اکنون دستگاه‌های عالی به تولید می‌رسانند که علاوه بر ویژگی‌های خاص، از رابط کاربری منحصر به فردی نیز برخوردار هستند.

توجه به شرکت یا برند تولیدکننده‌ی تبلت زمانی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند که قصد خرید یک تبلت اندرویدی داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید تبلت‌های زیادی از شرکت‌های مختلف با پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید در بازار وجود دارند. به همین دلیل قبل از خرید یک تبلت اندرویدی بهتر است درباره‌ی شرکت سازنده‌ی تبلت مورد نظر تحقیق کنید تا از پشتیبانی بلند مدت، کیفیت ساخت تبلت‌های تاکنون تولید شده و موارد بیشتر آگاهی کافی را پیدا کنید.

اندازه‌ی تبلت‌ها

اندازه تبلت‌ها بسیار متغیر و متنوع است. تبلت‌هایی از اندازه ۷ تا ۱۳ اینچ در بازار داریم که هر کدام با سیستم‌عامل، طراحی، کیفیت نمایشگر و پردازنده‌های مختلف ساخته شده‌اند. بنابراین این نیاز حس می‌شود که هر کدام را در دسته‌های مختلف به شما معرفی کنیم تا زمان خرید کار راحت‌تری پیش رو داشته باشید.

اندازه ۷ تا ۸.۳ اینچ (کوچک)

تبلت‌هایی با اندازه نمایشگر ۷ تا ۸.۳ اینچ معمولا ارزان‌تر و ضعیف‌تر از تبلت‌هایی با نمایشگر ۹ تا ۱۳ اینچ هستند. در عوض، این تبلت‌های کوچک از قابلیت حمل و نقل بالایی برخورداند که در جیب‌ها و محفظه‌های کوچک نیز به خوبی خود را جای می‌دهند.

از آنجایی که به راحتی می‌توان تبلت‌های ۷ اینچی را در یک دست جای داد و به استفاده از آن‌ها مشغول شد، برای خواندن کتاب‌های الکترونیک یا مطالعه در زمان خواب نیز این تبلت‌ها گزینه‌های بهتری به حساب می‌آیند.

برای افرادی با دست‌‌های کوچک، فضای کم و نیاز به حمل و نقل راحت، تبلت‌های ۷ اینچی بهترین انتخاب موجود هستند.

اندازه ۸.۹ تا ۱۰.۱ اینچ (متوسط)

[ipad-pro] این گروه بسیاری از تبلت‌های موجود در بازار را به درون خود بلعیده است. می‌توان اندازه متوسط تبلت‌ها را در این رنج جستجو کرد، جایی که تبلت‌ها اندازه نمایشگر‌هایی مناسب و با رزولوشن بالا‌تر از رقبای ۷ اینچی خود ارائه می‌دهند. نمایشگر‌های بزرگ‌تر برای تماشای ویدیو‌ها انتخاب‌ بهتری به حساب می‌آیند و همچنین لذت بازی کردن در این نمایشگر‌های بزرگ نیز بیشتر است.

تبلت‌های با اندازه متوسط معمولا پردازنده‌هایی سریع دارند و به دلیل داشتن نمایشگری بزرگ، تجربه‌ای از دستگاه‌های تبلت به شما عرضه می‌کنند که شاید نتوانید با اندازه نمایشگری برای مثال ۷ اینچی آن را تجربه کنید.

به طور کلی می‌توان تبلت‌های کوچک را برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک و تبلت‌های با اندازه متوسط را برای انجام بازی، وبگردی یا تماشای فیلم و سریال مناسب دانست.

اندازه بزرگتر از ۱۰.۱ (بزرگ)

تبلت‌ها در این دسته به تازگی خود را پیدا کرده‌اند و در حال حاضر تنها چند تبلت محدود در این گروه پیدا می‌شود. معمولا تبلت‌های هیبریدی که به ویندوز ۸.۱ یا 10 مجهز شده‌اند این گروه را به نام خود زده‌اند که نمونه‌ای از آن را می‌توان سرفیس پرو ۴ دانست که در واقع تبلتی است که می‌تواند به عنوان لپ‌تاپ شما نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته آیپد پرو از اپل و پیکسل سی گوگل نیز در این دسته قرار می‌گیرند که هر کدام با کیبورد‌هایی مخصوص می‌توانند نقش لپ‌تاپ را هم برای شما داشته باشند.

اگر به استفاده از تبلت خود به عنوان یک دستگاه جایگزین لپ‌تاپ فکر می‌کنید، معمولا تبلت‌های هیبریدی این دسته می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. سرفیس پرو ۴ را می‌توان سر دسته دستگاهی دانست که رویای تبدیل شدن به لپ‌تاپ شما را در سر دارند.

توجه به قابلیت‌ها

با توجه به مواردی که از تبلت خود می‌خواهید، می‌توانید موارد خاصی را در نظر بگرید. برای مثال ممکن است تبلتی با بدنه پلاستیکی را دوست نداشته باشید، در اینجا بهتر است خرید تبلت‌های بالا رده را مد نظر بگیرید که اغلب بدنه‌ای فلزی دارند. در ادامه بیشتر درباره ویژگی و قابلیت‌های خاص تبلت‌ها بحث می‌کنیم.

۱. پردازنده

این روزها تبلت‌ها به پردازنده‌هایی مجهز می‌شوند که به خوبی قادر به راه‌اندازی روان برنامه‌ها و انجام عملیات‌های مختلف در محیط سیستم عامل هستند. پردازنده‌ها وظیفه پردازش وظایفی را می‌کشند که شما به آن‌ها محول می‌کنید. چند پردازنده مشهور که در تبلت‌های مختلف وجود دارند را در ادامه معرفی می‌کنیم:

A9X اپل

در حال حاضر این پردازنده تنها بر روی تبلت آیپد پرو‌ها استفاده شده و در مقابل پردازنده A8 پیشرفت زیادی داشته و حالا از قدرت گرافیکی بهتر و عملکردی سریع‌تر برخوردار شده است. این پردازنده ۲ هسته‌ای به فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتز مجهز شده است و در کنار پردازنده کمکی M9 قرار گرفته است.

این سیستم روی چیپ در آیپد بسیار قدرتمند است که هیچگاه متوجه ضعف و لگ در باز شدن اپلیکیشن‌ها نخواهید شد.

Tegra X1 انویدیا

سیستم-روی-چیپ Tegra X1 با معماری ۶۴ بیتی در تبلت پیکسل C گوگل جای گرفته است. Tegra X1 را به راحتی می‌توان قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار تبلت‌ها دانست که با بازده پردازشی و گرافیکی فوق‌العاده خود تجربه انجام هر گونه بازی را بر روی تبلت بسیار لذت‌بخش کرده است.

گوگل پیکسل C آخرین تبلتی است که به پردازنده Tegra K1 مجهز شده و با دو هسته خود گوگل را صاحب تبلتی کرده که در کلاس بالا رده‌ها قرار بگیرد.

اکسینوس سامسونگ

پردازنده‌ای که ساموسنگ طراحی کرده در بخش سرعت و بازده شما را نامید نمی‌کند. سامسونگ به تازگی تصمیم گرفته تا تقریبا همه تبلت‌های خود را به پردازنده اکسینوس معرفی و روانه بازار کند. این تصمیم سامسونگ به این معنی است که سیستم-روی-چیپ‌های این کمپانی به قدرتی رسیده‌اند که می‌توانند به خوبی قدرت سخت‌افزاری و بازده مورد نیاز کاربر را فراهم کنند.

کمپانی کره‌ای در واقع به دنبال این است که تبلت‌ها را علاوه بر داشتن قدرت سخت‌افزاری قوی به باتری با دوام زیاد مجهز کند. همچنین به این نکته توجه دارد که پردازنده‌های اکسینوس در مقایسه با رقبای قدرتمند، عقب نمانند.

اسنپدراگون کوالکام

آخرین نسل از سیستم-روی-چیپ‌های کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۲۰ در گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰، جی ۵ ال‌جی، گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج و دیگر دستگاه‌های بالا رده استفاده شده که عملکرد بسیار بالایی دارد.

۲. کیفیت نمایشگر

همانطور که گفتیم نمایشگر تبلت‌ها حتی ممکن است تا ۱۳ اینچ برسد. بنابراین این نمایشگر باید زاویه دیدی وسیع، رزولوشنی بالاتر از گوشی‌های هوشمند و پنلی با توانایی نمایش صحیح رنگ‌ها را داشته باشد.

زاویه دید نمایشگر مخصوصا برای تبلت‌هایی که بزرگتر از ۹ اینچ هستند، بسیار مهم است، چرا که استفاده از این نمایشگر با زاویه‌های مختلف برای مشاهده ویدیو‌ها یا خواندن متون بسیار مهم است. رزولوشن بالاتر نمایشگر کمک می‌کند محتوای در حال نمایش با وضوح و کیفیتی بالا نشان داده شود و به کاربر تصاویر و متون را با شفافیت بالاتری نشان می‌دهد. نوع پنل می‌تواند دقت نمایش رنگ‌ها و تماشای صحیح رنگ‌ها در زاویه‌های مختلف را تعیین کند. در زمان خرید تبلت دقت کنید که پنل نمایشگر IPS یا PLS باشد سامسونگ نیز از پلن‌های AMOLED استفاده می‌کند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

برای خرید تبلت‌های بزرگتر از ۸ اینچ نمایشگری Full HD یا رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و بالاتر از ۸ اینچ نمایشگر‌های HD یا رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل به بالا توصیه می‌شود.

۳. سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها

اگر بدنه تبلت‌ها را به عنوان بخش بیرونی و فیزیکی این دستگاه‌ها به حساب آوریم، سیستم عامل قلب تبلت را تشکیل می‌دهد. معمولا در بین تبلت‌های بازار سه سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS متداول هستند که هر کدام اپلیکیشن‌های مخصوص به خود را دارا هستند. در ادامه هر سه سیستم عامل نام برده شده را معرفی می‌کنیم:

اندروید

سیستم عامل اندروید تعداد متنوعی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را با هر بروزرسانی خود قدرت می‌بخشد. این سیستم عامل در هر نسخه با نام یکی از شیرینی‌های معروف نام‌گذاری می شود و علاوه بر پایدار کردن سیستم عامل به رفع باگ‌های نسخه‌های قبل و اضافه کردن ویژگی‌های جدید می‌پردازد.

آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید، با نام مارشمالو شناخته می‌شود که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد اما در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های بالا رده و مبتنی بر اندروید، به این نسخه از اندروید مجهز شده‌اند. پلتفرم اندروید از فروشگاهی با نام Google Play برخوردار است که در تمام دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی است و می‌تواند تعداد زیادی اپلیکیشن، بازی، موسیقی، کتاب و تمام محتوا‌های چند رسانه‌ای را در اختیار دارندگان دستگاه‌های اندرویدی قرار دهد.

اندروید قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی دارد و می‌توان با نصب لانچر‌های مختلف به طور کلی رابط کاربری دستگاه را متحول کرد. اگر قرار است تبلتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید خریداری کنید، باید توجه داشته باشید که شرکت‌های تولید کننده چه رابط کاربری بر روی آن قرار داده‌اند. برای مثال کیندل فایر آمازون با رابط سنگینی از آمازون همراه شده در حالی که نکسوس 7 و 9 گوگل با رابطی بسیار ساده و خام از اندروید همراه شده‌اند که سرعتی بسیار بالا ارائه می‌‌دهند.

iOS

سیستم عامل iOS برای سه دستگاه معروف آیپد، آیفون و آیپاد تاچ عرضه می‌شود. طراحی iOS در بین همه سیستم‌عامل‌ها از سادگی و ظرافت بیشتری برخوردار شده و اپل این پلتفرم را با دستگاه‌های خود بسیار یکپارچه کرده است. رابط کاربری iOS را آیکون اپلیکیشن‌هایی تشکیل می‌دهند که شما قادر به حذف، تغییر مکان یا سازماندهی آن‌ها هستید.

یکپارچگی سیستم عامل iOS با سخت افزار دستگاه‌‌های مبتنی بر این سیستم عامل باعث شده که همه وظایف بسیار نرم و روان انجام شوند و شما بتوانید با میزان کمتری حافظه رم در مقایسه با دستگاه‌های بالا رده اندرویدی، عملیات‌های چند وظیفگی سنگین را در سیستم عامل اجرا کنید و با لگ‌های گاه و بیگاه رو به رو نشوید.

اپل در این سیستم عامل فضای ابری iCloud را در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توان از مخاطبین، موسیقی‌ها و تصاویر در فرآیندی ساده و آسان نسخه پشتیبان تهیه کرد. iOS تعداد زیادی اپلیکیشن‌ بهینه شده برای نمایش در نمایشگر‌ آیپد دارد که به جای کشیدن ابعاد هر برنامه از اطراف، رابطی بهینه شده از هر اپلیکیشن را پیش روی مخاطب نمایش می‌دهد.

چندی است که نسخه نهم این سیستم عامل با تغییراتی برای بهینه کردن پلتفرم معرفی شده است. اما در حال حاضر نسخه نهم این سیستم عامل بر روی دستگاه‌های اپل در حال اجراست که به خوبی از دستورات صوتی، ژست‌های مختلف حرکتی و رابطی زیبا برخوردار است.

ویندوز

ویندوز ۱۰ جدیدترین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ و تبلت مایکروسافت است که به صورت رسمی عرضه نسخه نهایی آن شروع شده است. یکی از تغییرهای بزرگ این نسخه از ویندوز بازگشتن پنجره استارت و به ارث رسیدن کاشی‌های رنگارنگ درون این منو است.

مایکروسافت در ویندوز ۱۰، این پلتفرم را بسیار غنی کرده و بسیاری از طرفداران مایکروسافت نیز تاکنون از تغییرات و ویژگی‌های جدید در این سیستم عامل راضی بوده‌اند. تبلت‌های ویندوز ۸.۱ با پشتیبانی از محتوای فلش و همچنین مجهز بودن به نرم‌افزار آفیس مایکروسافت دستگاهی بسیار ایده‌آل چه برای انجام وظایف کاری و چه انجام بازی هستند. اما بزرگترین تغییرات ویندوز ۱۰ را می‌توان اضافه شدن مرورگر جدید و ساده مایکروسافت اج، اضافه شدن اپلیکیشن‌های پخش صوت و ویدیو و بازگشتن دکمه استارت عنوان کرد.

طراحی

تبلت‌ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند برای در دست گرفتن باید حس خوبی منتقل کنند، وزن سبکی داشته باشند و ابعاد مناسب و کم حاشیه به دور نمایشگر آن‌ها کشیده شده باشد. البته ابعاد و طراحی نقش مهمی در طراحی تبلت‌ها برخوردار است و برای مثال دو تبلت با وزن یکسان ممکن است یکی از آن‌ها حس سبک‌تری به دست القا کند.

جنس بدنه تبلت‌ها نیز همچون گوشی‌های هوشمند بسیار در خرید اینگونه دستگاه‌ها تاثیر گذار است. بدنه‌ فلزی تبلت‌ها قطعا انتخاب بهتری به حساب می‌آیند اما باید توجه داشته باشید که همین بدنه فلزی می‌تواند باعث افزایش وزن دستگاه شود.

اگر به تبلتی برای حمل و نقل راحت و استفاده از آن به عنوان گوشی هوشمند خود نیاز دارید، بهتر است اندازه‌های ۷ و نهایتا ۸ اینچی را در نظر بگیرید. اگر تبلت مورد نظر شما قرار است هم حمل و نقل راحتی داشته باشد و هم در استفاده‌هایی مانند تماشای فیلم یا مطالعه کردن عالی باشد، تبلت‌هایی با اندازه ۹ تا نهایتا ۱۰.۱ اینچی مناسب شما هستند. در نهایت اگر قرار است تبلتی بخرید که حمل و نقل آن‌ها تنها از لپ‌تاپ‌ها آسان‌تر باشد و جایگزین لپ‌تاپ شما شود، تبلت‌های هیبریدی بهترین انتخاب هستند.

منبع: زومیت

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:48

به گزارش جام جم کلیک ، Meizu در چند سال اخیر همواره یک شرکت رو به رشد بوده است. در سال ۲۰۱۴ این کمپانی ۴.۴ میلیون تلفن‌هوشمند فروخت و در سال ۲۰۱۵ نیز موفق به فروش ۲۰.۵ میلیون گوشی‌هوشمند شد. با توجه به این آمار، رشد شرکت یاد شده بخوبی مشخص می‌شود و باید منتظر ماند تا ببینیم در پایان سال جاری وضعیت فروش این کمپانی چگونه خواهد شد. Meizu در سال ۲۰۱۶ تاکنون ۳ گوشی‌هوشمند جدید فروخته که از جمله آنها می‌توان به پرچمدار این کمپانی یعنی Pro 6 اشاره کرد. شرکت مورد بحث همچنین در زمینه تجهیزات صوتی نیز فعال است و پیش‌تر محصولاتی مانند هدفون HD50 را معرفی کرده که بنا به بررسی‌هایی که سایت‌های مختلف روی آن انجام داده‌اند، بسیار خوب ارزیابی شده و علاوه بر این، Meizu تولید پخش کننده‌های MP3 را نیز آغاز کرده است.

این شرکت همچنین اقدام به تولید یک بلندگوی بسیار زیبا کرده که توسط Hironao Tsuboi، طراح معروف ژاپنی طراحی شده است. نام این اسپیکر Gravity است و در واقع یک بلندگوی بی‌سیم با طراحی جذاب است و به طور حتم می‌توان از نظر زیبایی آن را یکی از بهترین محصولات بازار دانست. در ساخت این بلندگو یک منشور نیز بکار رفته که باعث شده Gravity به صورت شناور در هوا به نظر بیاید. این اسپیکر همچنین مجهز به یک نمایشگر است که تمامی اطلاعات مورد نیاز و ضروری را به شما نشان خواهد داد. Meizu و Dirac در زمینه مهندسی آکوستیک تجربه‌ای ۲۰ ساله دارند و به همین دلیل انتظار می‌رود علی‌رغم کوچک بودن این دستگاه، کیفیت صدای خروجی آن خوب باشد. دو شرکت مورد اشاره اسپیکرهایی سفارشی‌ را مخصوص Gravity تولید کرده‌اند و از یک لایه رزونانس دوگانه به منظور تولید صدای خروجی بیشتر با فرکانس کمتر، بهره گرفته‌اند.

تقویت کننده (amplifier) این محصول، ساخت شرکت معروف Texas Instruments یا به اختصار TI است و Meizu از جدیدترین نسل سری ۵ چیپ‌های ارائه شده توسط TI در تولید این اسپیکر استفاده کرده است. حال می‌توان با استفاده از اپلیکیشن مخصوص Gravity، گوشی‌هوشمند خود را به آن متصل کرده و به راحتی آهنگ‌های مورد علاقه را پخش و دستگاه را به صورت کامل کنترل کرد.

اسپیکر Gravity از جنس آلومینیوم و شیشه‌ی آکریلی ساخته شده که در نتیجه باعث کاهش وزن نهایی دستگاه و نیز مقاومت بالای آن شده است. علاوه بر این Meizu از فیبر پلی‌استر هم در این محصول استفاده کرده که باعث شده Gravity یک محصول رده بالا محسوب شده و نیز ضد گرد و غبار باشد.

منبع: زومیت

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 251 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:24

به گزارش جام جم کلیک ، این لنزها Blips نام دارند و همانند یک نوار بر روی اسمارت فون نصب می شوند و از آنجایی که بسیار سبک و کوچک هستند، مشکلی بابت حمل و نقل برایتان ایجاد نخواهند کرد.

شرکت سازنده این لنزها را در دو مدل عرضه خواهد کرد که مدل اول، یک لنز ماکرو 5 میلیمتری و مدل دوم نیز یک لنز میکرو با ضخامت 1.2 میلیمتر است. شما می توانید با استفاده از ماکرولنز، تصاویری HD با بزرگنمایی 10 برابر را ثبت کنید.

اما لنز میکرو می تواند گوشی شما را به یک میکروسکوپ دیجیتالی تبدیل کند و جزییات شی مورد نظر را با دقت یک هفت هزارم اینچ ثبت کند. نصب و استفاده از این لنزها نیز بسیار ساده است و می توان از نوارهای وی‍ژه ای که برای این منظور پیش بینی شده است، استفاده کرد.

شرکت سازنده هدف از طراحی این لنزها را استفاده در مراکز آموزشی همچون مدارس و یا انجام مطالعات عملی و دقیق عنوان کرد.

در حال حاضر این محصول برای جذب سرمایه اولیه در وب سایت کیک استارتر ثبت شده و گفته می شود در صورت تامین سرمایه 17 هزار دلاری مورد نیاز، مرحله تولید انبوه و عرضه آن از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

هم اکنون، علاقه مندان می توانند تنها با پرداخت 23 دلار یکی از صاحبان آینده این دو لنز باشند. گفته می شود در صورت تولید انبوه، این دو لنز در ماه سپتامبر به قیمت 46 دلار در بازار به فروش خواهند رفت.

در مجموع می توان گفت که این دو لنز می توانند برای علاقه مندان به دنیای عکاسی و آن دسته از افرادی که ذهن کنجکاوی در خصوص پی بردن به جزییات آن چه که در پیرامون خود می بینند، بسیار مفید و کاربردی باشد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:41

به گزارش جام جم کلیک ، در چندسال اخیر ساخته شده که قابلیت‌های مناسبی در برقراری ارتباط، وبگردی، پیام‌رسانی و عکس‌برداری نداشته باشد. با اینکه همچنان تفاوت‌هایی در پلتفرم‌ها و کارکرد این گوشی‌ها وجود دارند، اما تفاوت‌ها در عملکرد کلی گوشی روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.

در این گزارش لیستی از چند گوشی هوشمند انتخاب کرده‌ایم که علاوه بر امکاناتی که دارند، زیبا، باریک و سبک هستند.

هواوی P9

باریکی: ۶.۹۵ میلی‌متر

وزن: ۱۴۴ گرم

«P9» یک گوشی باریک و سبک و پرچمدار جدید کمپانی هواوی است. P9 طراحی زیبایی دارد. این گوشی با صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی، بدنه‌ی زیبای فلزی و سیستم جدیدِ استفاده از دو دوربین پشتی (که می‌تواند دریچه‌ی دیافراگم را تا f/1.1 کاهش دهد) خود را از رقبا متمایز می‌کند. مدل پایه‌ی این گوشی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و با وجود ظاهر باریک، از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

HTC One A9

باریکی: ۷.۲۶ میلی‌متر

وزن: ۱۴۳ گرم

«HTC One A9» یک گوشی ۵ اینچی است که طراحی زیبایی دارد و تا حد زیادی به آیفونِ اپل شبیه است. این گوشی از اندروید ۶.۰ (مارشملو) پشتیبانی می‌کند و طراحیِ براق، سبک و باریکی دارد. A9 گزینه‌ی مناسبی برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده است و قیمت مدل آنلاک آن نصب به نرخ اولیه‌ی ۵۰۰ دلاری خود افت قابل توجهی داشته است. با اسکنر اثر انگشت، دوربین خوب، A9 می‌تواند رقیب مناسبی در رده‌بندی خود باشد.

شیائومی Mi 5

باریکی: ۷.۲۵ میلی‌متر

وزن: ۱۳۹ گرم

شیائومی در بسیاری نقاط دنیا نام شناخته‌شده‌ای نیست. هرچند این برند در آسیا طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده و توجهی بسیاری از علاقه‌مندان و شرکت‌های بازرگانی را نیز در اروپا به خود جلب کرده است. ساخت آخرین گوشی ارائه شده توسط این شرکت، « Xiaomi Mi 5»، تقریبا دو سال به طول انجامید. این پرچمدار شیائومی طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. گونه‌ای از طراحی که به نظر به استاندارد کشور چین تبدیل شده است. همچنین این طراحی نشان می‌دهد که پس از سال‌ها کپی و آزمون و خطا، شیائومی (و به دنبال آن سایر برندهای چینی) به طراحی دسته اول رو آورده‌اند. Mi 5 باریک، سبک و خوش‌چهره است. همچنین به خوبی کار می‌کند و از یک دوربین توانا و رابط کاربری شخصی‌سازی شده‌ی MIUI بهره می‌برد. متاسفانه این مدل به شکل رسمی در بسیاری نقاط دنیا از جمله اروپا و ایالات متحده به فروش نمی‌رسد و باید در بازارهای خارجی به دنبال آن بگردید.

هواوی Mate S

باریکی: ۷.۲ میلی‌متر

وزن: ۱۵۶ گرم

طراحی «Mate S» یکی از بهترین گوشی‌های هواوی است. صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی نقش بزرگی در زیبایی این گوشی دارد. به دلیل طراحی پشت منحنی شکل، این گوشی به راحتی در دست جا می‌گیرد و بدنه‌ی فلزی آن با دقت و جزئیات طراحی شده است. پوسته‌ی شخصی‌سازی شده هواوی برای اندروید از نظر بسیاری از کاربران چندان جذاب نیست و حساسیت صفحه‌نمایش به فشار در Mate S کمی بیش از اندازه است. اما در بین گوشی‌های هم‌قیمت خود انتخاب مناسبی است و احتمالا توجه مخاطبان این سبک از طراحی را به خود جلب می‌کند.

(2016) Galaxy A5 6

باریکی: ۷.۳ میلی‌متر

وزن: ۱۵۵ گرم

گوشی «Galaxy A5 6» سامسونگ یا به عبارت دیگر «A5 2016»؛ از طراحی قاب فلزی و بدنه پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد و قیمت مناسب‌تری در بین گوشی‌های ارائه شده توسط سامسونگ دارد. Galaxy A5 6 ظاهر زیبایی دارد و سخت می‌شود با دیدن آن حدس زد که با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم. این گوشی همچنین نسبتا باریک و سبک است (هرچند سبک‌ترین گوشی رده خود نیست). در تست‌ها نشان داده شده که این گوشی به لحاظ عملکردی از سرعت بالایی برخوردار نیست.

OnePlus X

باریکی: ۶.۹ میلی‌متر

وزن: ۱۳۸ گرم

OnePlus یک کمپانی نوپای چینی است که به تازگی در بازار اسم و رسمی پیدا کرده است. OnePlus X یکی از گوشی‌های این برند چینی است که در بسیاری از بازارها عرضه شده است. این گوشی دارای پشت شیشه‌ای و قاب فلزی است که در یک بدنه‌ی زیبا و باریک جا گرفته‌اند. OnePlus X با دقت و ریزبینی طراحی شده و نتیجه‌ی این ریزبینی را می‌توانید در هر نقطه‌ی آن ببینید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که یکسری از باندهای 4G LTE در این گوشی پشتیبانی نمی‌شوند؛ پس حداقل در ایالات متحده از LTE آن بهره‌ای نخواهید برد.

منبع: زومیت

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:41

شرکت اپل سه گزینه « اپل 7» را آغاز کرد. سفارشات به کارخانه های Pegatron, Wistron Foxconn تایوان ارسال شده اند. بعلاوه iPhone 7 و 7 Plus، یک گزینه دیگر — iPhone 7 Pro- نیز تولید خواهد شد.

مطابق با اخبار منتشره در سایت I4u news، قطر صفحه نمایش iPhone 7- 4,7 اینچ و iPhone 7 Plus — 5,5 اینچ خواهد بود و صفحه نمایش Pro بزرگتر از مدل قبلی خواهد بود — 5,7 اینچ. این گزینه اپل دارای دو دوربین و صفحه نمایش OLED و Smart Connector خواهد بود.

منبع : اسپوتنیک

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:38

به گزارش جام جم کلیک ، بیش از صدهزار نفر از کاربران اینستاگرام با امضای یک طومار اینترنتی از این شرکت خواستند در تصمیم خود تجدیدنظر کند، یا اینکه حق انتخاب بر سر نحوه نمایش پست ها را به کاربران بدهد. اگرچه اینستاگرام در آن زمان به کاربرانش اطمینان داد قصد انجام چنین کاری را ندارد، اما به نظر می رسد گوش شنوایی برای شنیدن این اعتراضات وجود ندارد، چرا که آنطور که از آمریکا خبر رسیده، اینستاگرام نمایش الگوریتمی پست ها را برای برخی از کاربران در این کشور آغاز کرده است.

انتظار می رود اینستاگرام به تدریج این روند را برای همه کاربران خود گسترش دهد. براساس برخی گزارش ها، این تغییر چندی پیش در کشورهای نیوزیلند و سنگاپور نیز آغاز شده است.

با این حال، اگر می خواهید مطالب کاربران محبوب خود را از دست ندهید، می توانید از قابلیت نوتیفیکشن های اینستاگرام استفاده کنید. به این ترتیب، هر زمانی که کاربر محبوب شما مطلبی را به اشتراک بگذارد، پیامی دریافت خواهید کرد.

اما تغییرات اینستاگرام به این یک مورد ختم نمی شود. به نظر می رسد مدیران اینستاگرام قصد دارند این شبکه اجتماعی را به ابزار شماره یک برای ارتباط میان کسب و کارها و کاربران تبدیل کنند. براساس برخی گزارش ها و تصاویری که در این زمینه منتشر شده، اینستاگرام قصد دارد پروفایل مرتبط با شرکت های تجاری را با ایجاد برخی تغییرات و افزودن برخی قابلیت های تازه از جمله افزودن دکمه تماس، از سایر پروفایل ها متمایز سازد.

یکی از کاربرانی که مسئول آزمایش نسخه اولیه این قابلیت ها بوده تصاویری را منتشر کرده که دید بهتری از تصمیمات اینستاگرام را در اختیار ما قرار می دهد. البته لازم به یادآوری است که این تصاویر مربوط به زمانی است که رابط کاربری اینستاگرام هنوز رنگ آبی خود را داشت. بنابراین انتظار می رود شمایل نهایی این قابلیت ها کمی متفاوت باشد.

بر همین اساس، به نظر می رسد اینستاگرام نام این قابلیت های تحلیلی را Insight گذاشته است و تمرکز آن بر دو موضوع است: پراکندگی جغرافیایی دنبال کنندگان و تحلیل پست ها.

این آمار بیانگر موقعیت مکانی دنبال کنندگان، سن و جنسیت آنها خواهد بود. همچنین می توان این آمار را به تفکیک هر کشور نیز مشاهده کرد. به این ترتیب شرکت ها قادر خواهند بود تا بازخورد مختلف کاربران را ارزیابی کنند.

قابلیت دیگر، امکان تشخیص میزان جذب دنبال کنندگان در هر ساعت و هر روز را فراهم می کند. این ابزاری مناسب برای تشخیص پست های مفید برای تبدیل کاربران به دنبال کننده و جذب هرچه بیشتر آنها خواهد بود.

بخش دیگری به نام Follower Activity وجود دارد که به شرکت ها کمک می کند بهترین زمان برای انتشار پست های خود را پیدا کنند.

بخش دیگر، Top Posts نام دارد که برترین پست ها در یک ماه اخیر را نمایش می دهد. نحوه نمایش این تصاویر کمک می کند درک بهتری از میزان محبوبیت هر نوع از پست ها بدست بیاوریم.

اینستاگرام اگرچه تایید کرده که در حال کار بر روی قابلیت هایی جدید است، ولی زمان دقیقی برای عرضه آنها اعلام نکرده و به ذکر "ماه های آینده" بسنده کرده است.

منبع: تک شات

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:38

به گزارش جام جم کلیک ، اپلیکیشن کاربردیی که قصد دارم به شما معرفی کنم Dr. Fone for Android نام دارد که توسط تیم توسعه Wondershare طراحی شده، این برنام ه توانایی انجام کارهای مفیدی را دارد که می توان آنها را دلیل با ارزش بودن آن دانست. با این برنامه شما می توانید اطلاعات و محتویات پاک شده از گوشی های اندرویدی را بازیابی کنید.

بازیابی مخاطبین حذف شده در اندروید

برای خیلی ها اتفاق می افتد که مجبور به ریست گوشی می شوند و یا ناگهان متوجه حذف شدن لیست مخاطبین گوشی خود می شوند. شما با نصب و راه انداری برنامه Dr. Fone for Android می توانید نام، شماره و همچنین باقی مشخصات کاربرها را بازیابی کنید.

منو های برنامه روند بسیار ساده دارند و به آسانی می توانید با اتصال گوشی موبایل به کامپیوتر و نصب برنامه و سپس بازیابی مخاطبین، لیست حذف شده را به گوشی خود بازگردانید. نکته جالب اینکه این برنامه در بعضی موارد که گوشی ها دچار نقص فنی شده باشند و به قولی روشن نشوند هم توانایی بازیابی را داراست و پیشنهاد می کنم حتما قبل از استفاده راهنما آن را مطالعه کنید.

بازیابی اطلاعات حذف شده در اندروید

با برنامه فوق شما توانایی بازیابی انواع اطلاعات موجود در گوشی اندرویدی را دارا هستید، Dr. Fone for Android توانایی بازیابی تمامی اطلاعات شما را حتی در مواردی که به کلی حذف شده باشند و ریست فکتوری کرده باشید داراست. تصاویر، ویدئو، پیام ها و آخرین تماس ها و خیلی اطلاعات دیگر را می توانید را با این برنامه بازیابی کنید.

به گفته سایت Wondershare این برنامه با اکثر گوشی های کنونی بازار سازگار بوده و توانایی بازیابی اطلاعات را داراست. گفتنی است کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان و با توجه به راهنمای تصویری موجود در آن بسیار روان است.

منبع: نت نوشت

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:38

به گزارش جام جم کلیک ، Offworld از آن گیم‌هایی است که کنار فرحبخشی، پرورش را نیز فراموش نکرده و به دامنه اطلاعات و تصورات بازیکن می‌افزاید. یکی از بهترین انواع تربیت و آموزش، بیان خطاها و اشتباه‌های دیگران به‌عنوان اندرز و به قصد عبرت است و چه عبرت و جانب احتیاطی بهتر از این‌که با تجربه مجازی نصایح مورد بحث، تحلیل آنها را نهادینه کنیم؟

دنیای رسانه با دروغ و تزویر پر نمی‌شود. بهترین راه برای گریز از گزند این دروغ‌ها، سرگرم شدن با محصولی است که در عین کفایت در عرصه خود، نه پیرو مقاصد و دروغ‌های سیاسی باشد (مانند بخش‌های داستانی معمولا تبلیغاتی بازی‌های Call of Duty و Battlefield) و نه سرگرمی کاذب و مایه اتلاف وقت. (مانند تعداد زیادی از بازی‌های بی‌هدف و بی‌ارزش موبایلی)

چه دانش کافی از زبان انگلیسی داشته باشید چه نه، تجربه این بازی را از دست ندهید؛ ضرر ندارد! یک دیکشنری روی گوشی خود نصب کنید و کنار دست داشته باشید. شک نکنید لغاتی که از چنین بازی‌هایی فرا خواهید گرفت، بسیار باارزش‌تر و کارآمدتر از دامنه واژگان بازی‌هایی مثل Candy Crush یا Call of Duty خواهد بود!

Offworld فقط نمایانگر استراتژی‌های پلید دنیای اقتصاد نیست. در آن، مانند بسیاری از گیم‌های هم‌سبک، مهارت‌های فکری جنگی و استراتژیک موقعیت‌مبنا را هم فرا می‌گیرید. برای مثال، اگر نقاط اصلی حفاری خود را بیش از حد نزدیک به هم قرار دهید، ممکن است همه را یکجا از دست داده و به خاک سیاه بنشینید. ممکن است در لحظه‌ای ناخوانده، یکی از دشمنان با انفجار بمب EMP، نیروگاه‌های شما را از کار انداخته و مجبور شوید به راه‌های دیگری متوسل شوید.

در همان حال قیمت برق نیز افزایشی تصاعدی یافته و اینجاست که باید قید بازی منصفانه را بزنید و شمشیرتان را از رو ببندید. این بار پس از احداث چند نیروگاه برق، می‌توانید تعدادی هکر استخدام کنید تا قیمت برق را بیش از پیش افزایش دهند. پس از آن گزینه‌هایی رندانه‌تر، مانند کار گذاشتن دینامیت یا ترغیب کارگران کارخانه‌های دشمن به اعتصاب را به کار ببندید تا چوب لای چرخشان کرده باشید. پس از این‌که به تنها توزیع‌کننده نیروی برق تبدیل شوید، می‌توانید دمار از روزگار همه درآورده و خیلی زود ارزش سهام خود را به اوج برسانید سپس با فروش بخشی از دارایی‌ها و خرید سهام حریف، بازی را خواهید بُرد‍!

در این بازی از نبرد و نزاع خبری نیست. فقط تجارت آزاد است و سبک رقابت کاپیتالیستی که نشان می‌دهد چطور با کوتاه شدن دست قانون و دولت از بازار، رقابتی بیرحمانه شکل می‌گیرد. وظیفه گیمر در هر مرحله فروش و تولید مازاد نسبت به تمام شرکت‌های رقیب است. ابزار موجود، سهام و قیمت کالاست.

گیمر با انتخاب محلی برای تاسیس، تجارت را شروع می‌کند. از اینجا به بعد باید مناسب‌ترین کالاها را برای بازار موجود انتخاب و آنها را تولید کنید. همه چیز را باید در این تصمیم در نظر گرفت. اگر شرکت شما در نزدیکی یک منبع غنی کربن قرار دارد، اما مجبور باشید کارگران تان را به آن سوی نقشه بفرستید تا برایتان سیلیکون فراهم کنند، به سوختی دو چندان نیاز خواهید داشت. سوخت بیشتر به‌این معناست که باید برای آن منبع خاص، مبلغی به نسبت بیشتر از شرکت‌های دیگر خرج کنید. حتی در باب ساده‌ترین منابع خاص مانند آب، برق، کربن، سیلیکون، آهن و آلومینیوم هم گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی وجود دارد که باید در اتخاذ آنان کفایت و سرعت لازم را به خرج دهید.

رکن مهمی از بازی به بازار سیاه موسوم است. تعدادی شگرد غیرقانونی وجود دارد که می‌توان برای خراب کردن کاسبی حریفان به کار بست. مثلا می‌توان ساختارهای اصلی آنان را با دینامیت تخریب کرد. همه چیز در بازی، جز مقر حریف را می‌توان از بین برد یا با برپایی یک نیروگاه اتمی زیرزمینی، دسترسی حریف را به منابع لازم محدود کرد.

به مرور که بازی توسعه می‌یابد، وادار می‌شوید برای بقای خود دست به دامان بازار سیاه شوید که البته اجبار بازار رقابتی بی‌حد و مرز است. گزینه‌های بازار سیاه، دست بازیکن را برای عملکردهای متفاوت‌تر باز کرده و هر بار بازی را از بار قبل متمایز می‌کند.

این گزینه‌ها، فرصت‌های تازه‌ای را برای توسعه قدرت بازیکن پدید می‌آورد. برای مثال ابتدای بازی، ساختارهای شرکت کاملا ساده است؛ مواردی از قبیل مزرعه، پمپ آب، معدن و … وجود دارد، اما با رونق گرفتن شرکت می‌توان فناوری‌های پیشرفته تولید کرد یا با ساخت زاغه مناسب، تعدادی هکر را سازماندهی کرد تا قیمت‌های بازار را دستکاری کنند. در صورت لزوم می‌توانید با ساخت یک هولوگرام غیرقانونی، هکرها را مخفی کنید یا اصلا کنترل یک بازار تجاری خارجی را در دست بگیرید و از ماحصل آن لذت ببرید.

ساخت چنین ساختمان‌های پیشرفته‌ای اولویت اول بازیکن است و پس از آن چند گزینه متفاوت به رسته بازیکن افزوده می‌شود. برای مثال اگر محموله‌هایتان بیش از حد مورد سرقت قرار می‌گیرد، می‌توانید درباره راه‌های بهتر و جوابگوتر تحقیق کرده یا درصورت افت قیمت در مریخ، می‌توانید محصولات خود را به مقصدهای دیگر صادر کنید.

شاید یکی از معدود نقاط ضعف بازی این باشد که با وجود هشت بازیکن در یک نقشه، آمار تخریب‌کاری‌ها و جاسوسی آن قدر بالا می‌رود که نمی‌توان به همه آنها رسیدگی کرد. اطلاعات مدام در گوشه تصویر به‌روز می‌شود و بازیکن را در جریان وقایع قرار می‌دهد. البته بازی گزینه‌ای دارد که با آن می‌توان سرعت جریان‌ها را کاهش داد و با صبر و حوصله بیشتری آن را پیش برد.

نکته قابل توجه بازی، فراوانی گزینه‌های موجود است. Offworld هیچ وقت دست بازیکن را نبسته و در هر موقعیت خاص، گزینه‌های مناسب برای برخورد با شرایط رخ داده وجود دارد. دیگر ریش و قیچی دست بازیکن است که با عکس‌العمل ‌بموقع نسبت به مقابله با حریف اقدام کند.

Offworld به‌هیچ‌وجه یک بازی آماتوری نیست. در یک کلام سخت است، مگر این‌که خوب و درست بازی کنید. خوشبختانه تعدادی آموزش در بازی گنجانده شده که بازیکن را با ساز‌و‌کار آن آشنا می‌کند. دیالوگ‌های کاراکترها و نوشته‌های درون بازی نیز طنز و شیرینی سطحی، اما جالبی دارند که برای علاقه‌مندان خالی از لطف نخواهد بود.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:33

به گزارش جام جم کلیک ، رچت و کلنک در اصل نسخه به‌روز شده عنوان کلاسیک کنسول PS2، با بهینه‌سازی‌های فنی است. باز هم با دنیایی مملو از موجودات بانمک بیگانه طرف هستیم و با سفر چندگانه رچت و کلنک به سیاره‌های متعدد. مانند قسمت‌های پیشین، سلاح‌های فوق‌العاده خلاقانه و جالبی در بازی وجود دارد که هر کدام استفاده‌های متنوعی در نبرد دارد. اسلحه پیکسلایزر، دشمنان را به نسخه‌های هشت بیتی خودشان تبدیل شده و سپس به شکل مربع‌های رنگی منفجر می‌کند. Bomb Glove باز هم به‌عنوان یک نارنجک‌انداز قوی برای دست به سر کردن گروهی دشمنان بازگشته است. Groovitron نیز دشمنان را به ادا و اطوار واداشته و حواسشان را از حمله کردن می‌زداید. هر سلاح قواعد و خاصیت‌های خود را داشته و هرکدام به یک درخت ارتقای قوی مجهز است که به قابلیت‌ها و جذابیت‌های آنان می‌افزاید.

تعداد گجت‌ها نیز کم نیست؛ برای مثال با یک دستکاری خاص می‌توان کلنک را به جت پک تبدیل کرد یا به‌عنوان یک نمونه دیگر می‌توان به دستگاه تخطی (Trespasser) اشاره کرد که با آن و از طریق یک مینی‌گیم کوتاه می‌توان به مناطق جدید راه پیدا کرد. از آنجا که هر مرحله از ترکیبی خاص از آیتم‌های گردآوری شده بهره می‌گیرد، آیتم‌ها را می‌توان به سلاح‌ها ارجح دانست. برای تسریع روند بازی، بخش‌های کلیدی در تعدادی نقاط تعامل در رسته رچت مشخص می‌شوند و بازیکن را برای استفاده و ارتقای سلاح راحت می‌گذارند.

مانند بیشتر بازی‌های این سبک، خیری در هر مرحله نهفته است که با بازگشت به آنها و جستجو با آیتم‌های نویافته، آنها را خواهید یافت. با این‌که این نسخه، عمدتا از همان نقشه‌ها و فضای محدود نسخه اول بهره برده، وسعت عمودی زیادی به بازی داده شده که کنار عناصر مخفی بیشتر و ماموریت‌های فرعی در هر مرحله، جذابیت تازه‌ای به این بازی کلاسیک بخشیده است.

داستان بازی مطابق همان چیزی است که در قسمت‌های دیگر آن نیز دیده‌ایم. در هر مرحله، سیاره‌ای تازه به مشکل برخورده و رچت و کلنک نیز برای نجاتش اقدام می‌کنند. با این‌که ماموریت‌ها بندرت تغییر می‌کنند، طریقه انجام آنها با یکدیگر تفاوت دارد. ممکن است در یک مرحله در نزاعی فضایی درگیر شده و وادار شوید با سفینه خود به جنگ سفینه‌های دشمن بروید و در مرحله‌ای دیگر، معمایی بی‌سر و صداتر را برای کلنک تجربه کنید.

رچت و کلنک از آن طنزهای خاص و بانمک لورل هاردی مانند را در خود دارد. شخصیت‌ها با جسارت نسبت به بازی بودن خود معترف هستند. چنین جُک‌سازی‌هایی به مهارتی خاص نیاز دارد تا درست از آب در بیاید و دست اندرکاران Insomniac مثل همیشه از پس آن برآمده‌اند. تمام شخصیت‌های بازی، بخصوص شخصیت منفی آن، روح و جان خاصی دارند که بازیکن را شیفته خود می‌کند. کاپیتان کوآرک که نقش منفی اصلی داستان است، در طول ماجرا، خاطراتش را از رویارویی‌هایش با رچت بیان می‌کند و گاهی نظراتی می‌دهد که انتظارش را نداریم. برای مثال ممکن است هنگامی که به در بسته می‌خورد، با نظر او راجع به نبود ابزار لازم در دستان رچت برخورد کنیم که جالب و مفید است.

همان‌طور که گفته شد، این خواص جذاب را تمام شخصیت‌های بازی دارند. برای مثال، مکانیکی که سفینه رچت را برایش تعمیر کرده، ابراز امیدواری می‌کند که در بازآفرینی بعدی او را ملاقات کند! جای شکرش باقی است که این شخصیت‌ها تا این حد پولیش شده و جذاب هستند، چون داستان بازی که برای دورانی بسیار ساده‌تر از دوران کنونی طراحی شده بود، کشش و گیرایی لازم را ندارد. این را می‌توان به خوبی‌های دیگر روایت بازی بخشید، اما قطعا از پایان سرسری و نه‌چندان تاثیرگذارش نمی‌توان براحتی چشم پوشید.

شاید ندانید تاکنون بارها به دلیل توانایی «اینسومنیاک گیمز» در ساخت انیمیشن‌های ممتاز، به آن لقب پیکسار صنعت گیم را داده‌اند. در این نسخه نیز می‌توانید مصداق این قیاس خوشایند را ببینید. انیمیشن‌ها حسابی نرم و روان است و میمیک شخصیت‌ها واقعا به دل می‌نشیند. صداپیشگان نیز کم نگذاشته و به این شخصیت‌های انیمیشنی جان بخشیده‌اند.

گرافیک بازی تا حدی خوب است که شاید بتوان آن را از بهترین ارکانش به شمار آورد؛ حتی با این‌که همه چیز بی‌نقص نیست. طراحی هر سیاره با سیاره قبل متفاوت بوده و رنگ‌آمیزی‌های شاد و خوش‌نقش آنها چشمنواز است. طراحی شخصیت‌ها نیز با خصیصه‌ها و صداهایشان همخوانی دارد و همین آنها را به یاد ماندنی‌تر می‌کند.

گول بازآفرینی نصفه نیمه را نخورید! رچت و کلنک به همان اندازه جذاب و فرح‌بخش است که بازی کلاسیک سال 2002 بود. اگر دنبال یک گزینه عالی برای کوچک‌ترهای خانواده هستید یا مثل ما دوست دارید انرژی منفی خود را با یک اثر سرحال خالی کنید، این بازی را امتحان کنید.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:33

به گزارش جام جم کلیک ، این ذخیره‌سازی آنلاین موجب می‌شود کاربر بتواند در هر زمان و از هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد و در صورت نیاز نیز این اطلاعات می‌تواند با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شود. البته در مواردی نیز این اشتراک‌گذاری می‌تواند همراه با مجوز ویرایش باشد که در این صورت مجموعه‌ای از کاربران به‌صورت گروهی می‌توانند عملیات ویرایش روی فایل موردنظر را اجرا کنند.

آیا می‌دانید گوگل درایو پس از اعمال هر تغییری در فایل شما به‌صورت خودکار تغییرات را ذخیره می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تاریخچه‌ای از ویرایش‌های صورت گرفته روی فایل را مشاهده کرده و در صورت نیاز فایل خود را به هریک از تاریخ‌های موردنظر بازگردانی کنید؟ اگر می‌خواهید با این قابلیت و روش استفاده از آن آشنا شوید کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

1 ـ این لینک را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و به حساب کاربری خود در سرویس گوگل درایو وارد شوید.

http:‌/‌‌/‌drive.google.com

2 ـ پس از ورود به محیط کاربری خود، روی هریک از فایل‌هایی که قصد دارید نسخه‌های پیشین آن را نیز مشاهده کنید، دو بار کلیک کنید تا در ویرایشگر آنلاین گوگل باز شود.

3 ـ حالا به منوی فایل بروید و گزینه See Revision History را کلیک کنید.

4 ـ در سمت راست پنجره به‌نمایش درآمده مجموعه‌ای از تاریخ‌هایی که تغییراتی روی فایل شما صورت گرفته قابل مشاهده است. با کلیک روی هر یک از این تاریخ‌ها فایل موردنظر فراخوانی شده و تغییرات اعمال شده به‌صورت متفاوت (با رنگی متمایز) به‌نمایش در می‌آید. (با برداشتن علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Show Changes نمایش تغییرات غیرفعال می‌شود)

5 ـ چنانچه آخرین ویرایش صورت گرفته روی فایل شما موجب بروز اشکال در آن شده یا به‌دلیل بروز یک اشتباه، اطلاعات مهمی را از فایل خود پاک کرده‌اید با انتخاب هر یک از نسخه‌های پیشین و کلیک روی Restore this revision می‌توانید نسخه انتخاب شده را جایگزین نسخه فعلی کنید.

نکته: با کلیک روی Show more detailed revisions فهرست نسخه‌های پیشین گسترش یافته و تغییرات با جزئیات بیشتری برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 256 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:33

به گزارش جام جم کلیک ، همان‌طور که می‌دانید این خطرات تمام کاربران را تهدید می‌کند، اما در این میان کودکان و در حالت کلی کاربران کم سن و سال بیش از دیگر کاربران در معرض خطرات استفاده از رایانه‌ها قرار دارند، چراکه خرابکاران در بیشتر موارد قربانیان خود را از این گروه انتخاب می‌کنند. خوشبختانه برای جلوگیری از بروز این مشکلات، سیستم‌های عامل، ابزاری را در خود جای داده‌اند که به کمک آنها والدین می‌توانند برای کودک یا نوجوان خود هنگام استفاده از رایانه محدودیت‌هایی را تعیین کنند. چنانچه رایانه‌ مجهز به سیستم‌عامل مک را در اختیار دارید و می‌خواهید با محدودسازی برخی امکانات برای فرزند خود، خطرات این چاقوی دو لبه را به صفر برسانید.

فعال‌سازی

اولین اقدام برای اعمال محدودیت روی امکانات موجود در سیستم‌عامل و نظارت بر فعالیت فرزندان، فعال‌سازی قابلیت Parental Controls است. برای انجام این کار ‌باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1 ـ به System Preferences بروید و روی Parental Controls کلیک کنید.

2 ـ در پنجره به‌نمایش درآمده روی آیکون قفلی که در پایین سمت چپ صفحه به چشم می‌خورد کلیک کرده و نام کاربری و رمز عبور مدیر سیستم را برای فعال‌سازی این قابلیت وارد کنید.

3 ـ پس از فعال‌سازی قابلیت‌های کنترلی والدین ‌باید روی آیکون افزودن که به شکل «+» است کلیک کنید و همه فیلدهای مشخص شده برای ایجاد حساب کاربری جدید را تکمیل کنید. (این حساب کاربری برای فرزند شما خواهد بود)

4 ـ با طی این مراحل، حساب کاربری جدیدی برای فرزند شما ایجاد شده و اکنون می‌توانید با انتخاب این حساب کاربری از فهرست سمت چپ، محدودیت‌های موردنظرتان را روی آن اعمال کنید.

نکته: ممکن است گزینه‌های موجود در بخش اعمال محدودیت‌ها باتوجه به نسخه سیستم‌عامل مورد استفاده شما تفاوت‌هایی داشته باشد.

محدودیت اجرای برنامه‌ها

اولین تبی که در بخش محدودسازی مشاهده خواهید کرد، Apps نام دارد. در این بخش امکانات مختلفی برای مدیریت دسترسی به اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به‌عنوان مثال با فعال کردن Use Simple Finder، محیط فایندر به‌صورت ابتدایی و ساده برای کودکان یا سالمندان تغییر وضعیت می‌دهد یا با فعال‌سازی قابلیت Limit Applications گزینه‌های لازم برای محدودیت در اجرای اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

محدودیت‌های اینترنتی

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای کنترل فعالیت فرزندان، نظارت بر عملکرد آنها در دسترسی به محتوای سایت‌های اینترنتی است. تب Web گزینه‌های مختلفی را برای دسترسی بدون محدودیت به سایت‌های اینترنتی، محدودیت در دسترسی به سایت‌های مخصوص بزرگسالان و دسترسی به سایت‌های موجود در فهرست سفید در اختیار شما قرار می‌دهد. با انتخاب هریک از این گزینه‌ها و کلیک روی Customize یا آیکون‌های حذف و اضافه می‌توانید نسبت به شخصی‌سازی فهرست سایت‌های موجود اقدام کنید.

محدودیت‌های ارتباطی

بسیاری از والدین به برقراری ارتباط فرزندانشان با افراد غریبه حس خوبی ندارند و باتوجه به همین، تب People مجموعه گزینه‌های لازم را برای مدیریت ارتباطات مجازی فرزند شما در خود جای داده است. اعمال محدودیت در بازی‌های شبکه‌ای، محدودیت در افزودن دوستان مجازی به بازی، محدودیت در ارسال ایمیل به افراد ناشناس و حتی محدودیت در ارسال پیام به این افراد از جمله امکاناتی است که در این بخش می‌توانید از آنها استفاده کنید.

محدودیت زمانی

یکی دیگر از کاربردی‌ترین بخش‌ها در ابزارهای کنترلی والدین، اعمال محدودیت‌های زمانی در دسترسی به رایانه است. در بخش Time Limits شما می‌توانید مدت زمان مجاز دسترسی به رایانه در روزهای کاری و آخر هفته را مشخص کرده و همچنین بازه‌های زمانی غیرمجاز دسترسی به رایانه طی شبانه‌روز در روزهای کاری و آخر هفته را معین کنید.

به‌عنوان مثال می‌توانید دسترسی به رایانه در طول شبانه‌روز را به سه ساعت محدود کرده و همین دسترسی سه ساعته را از ساعت 8 صبح تا 16 غیرفعال کنید.

دیگر محدودیت‌ها

دسترسی به وب‌کم، مدیریت چاپگر، رایت دیسک‌های نوری و بسیاری از موارد دیگر که در دیگر تب‌ها وجود ندارد ممکن است در این بخش برای کنترل بیشتر روی فرزندان در اختیار شما قرار داده شود. شما می‌توانید با مراجعه به این بخش و فعال‌سازی هریک از موارد موجود در آن نسبت به اعمال محدودیت‌های بیشتر اقدام کرده و تا حد زیادی از بروز مشکلات احتمالی در استفاده فرزندتان از رایانه جلوگیری کنید.

مشاهده گزارش‌ها

علاوه بر اعمال محدودیت در استفاده از امکانات، بررسی گزارش‌های دسترسی به سایت‌ها، برنامه‌های استفاده شده، ایمیل‌های ارسال شده و دیگر موارد می‌تواند نظارتی نامحسوس روی فعالیت فرزندان را برای شما فراهم کند. برای دسترسی به این گزارش‌ها کافی است در هر بخش روی گزینه‌ logs کلیک کنید.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:32

چه باور کنید و چه نه، اپل زمانی این همه طرفدار را نداشت و مانند هر شرکت دیگری دست به اجرای پروژه‌هایی می‌زد که حتی به مرحله عرضه‌ در بازار هم نمی‌رسید. پروژه‌ کاپ‌لند (Copland) نمونه‌ای از این پروژه‌هاست.

رقابت با ویندوز

سال 1995 است. این سال شما را یاد چیز خاصی نمی‌اندازد؟ درست است، یکی از مشهورترین سیستم‌‌های عامل‌ تاریخ؛ ویندوز 95. سیستم‌عاملی که امروز شاید وقتی محیطش را ببینید، به خنده بیفتید که چقدر سطح پایین و ساده بوده است، ولی اگر از کاربران رایانه در دهه‌ 90 بودید، ویندوز 95 اتفاق بزرگی در سیستم‌‌های عامل‌ به شمار می‌آمد. کافی است آن را با سیستم‌عامل پیشینش یعنی ویندوز 1/3 مقایسه کنید. ویندوز 95 نخستین ویندوزی بود که محیط گرافیکی به معنای درست کلمه داشت، اولین ویندوزی که به دکمه‌ استارت و taskbar مجهز شد، نخستین ویندوزی که از اینترنت اکسپلورر برخوردار بود و بسیاری نخستین‌های دیگر.

بگذارید فضا را بهتر برایتان ترسیم کنم: مایکروسافت را کمی شبیه اپل امروزی تصور کنید و بیل گیتس را در اوج! مایکروسافت میلیون‌ها دلار برای تبلیغات ویندوز 95 خرج می‌کرد؛ از آهنگ‌های مشهور آن زمان تا استفاده از بازیگران سریال بسیار محبوب «دوستان»، لوگوی ویندوز همه‌جا بود و حتی مردم برای خرید ویندوز 95 صف می‌کشیدند!

لابد با خودتان می‌گویید این شلوغ‌بازی‌های ویندوز 95 چه ارتباطی به اپل دارد؟‌ برای پاسخ بد نیست وضعیت اپل آن زمان را هم در نظر بگیرید؛ مدیرعامل بتازگی تغییر کرده، اوضاع فروش کامپیوترهای مکینتاش چندان جالب نیست، سیستم‌‌های عامل قدیمی‌شده یکی پس از دیگری با تفاوت‌های اندک عرضه می‌شود، شرکت دنبال پروژه‌هایی است که بتواند دوباره خودی نشان بدهد و البته استیو جابز هم نیست که با کاریزمای مثال‌زدنی‌ خود محصولات را به خورد بازار بدهد. چند سالی از ارائه‌ سیستم‌عامل شماره‌ 7 اپل یا System 7 می‌گذرد و اپل تازه System 7.5 را ارائه کرده است. با تمام این اوصاف ویندوز 95 یک تهدید بزرگ به شمار می‌آید، نه به دلیل محیط گرافیکی (که اپل بهترش را داشت) یا آن دکمه‌ استارت کذایی، نه؛ چیزی عمیق‌تر در درون این هیولا وجود داشت که مدیران و مهندسان اپل را به یک اندازه به وحشت انداخته بود: مدیریت وظایف.

عامل موفقیت ویندوز

مدیریت وظایف را به هیچ‌وجه بدیهی فرض نکنید. ویندوز 95 در این زمینه دو ویژگی فوق‌العاده داشت که بسیار آینده‌نگرانه طراحی شده بود. اول، خاصیتی به نام عملکرد چندوظیفه‌ای پیشگیرانه (Preemptive Multitasking)، اما این خاصیت مهم چیست؟ در سیستم‌‌های عامل‌ اپل، هر برنامه تعیین می‌کرد چه مقدار از زمان پردازنده‌ را برای اجرا به خود اختصاص دهد؛ یعنی عملکرد چندوظیفه‌ای اشتراکی (Cooperative Multitasking). تازه همین عملکرد چندوظیفه‌ای خودش نوعی کلک هوشمندانه به شمار می‌رفت که از سال 85 در سیستم‌‌های‌عامل‌ تک‌وظیفه‌ای اپل گنجانده شده بود. ولی هرکس که کمی از دانش رایانه بداند، براحتی متوجه می‌شود ایراد سیستم اشتراکی کجا بود: کافی بود نرم‌افزاری زمان زیادی از پردازش پردازنده را بگیرد و بعد به هر دلیل کرش بخورد، کل سیستم همراه آن کرش خواهد خورد! در مقابل سیستم پیشگیرانه‌ مایکروسافت به این صورت عمل می‌کرد که سیستم‌عامل تعیین می‌کرد به هر برنامه چه میزان زمان پردازنده نسبت داده شود.

ویژگی‌ دوم، تخصیص حافظه‌ دینامیک (Dynamic Memory Allocation) بود. در سیستم‌عامل اپل که از مدل استاتیک بهره می‌برد، هر برنامه ابتدا درخواست می‌کرد چه میزان حافظه‌ رم نیاز دارد و سیستم‌عامل این میزان را به‌صورت یک تکه و بلاک‌های پشت‌ سر‌ هم به آن می‌داد. این باعث می‌شد پس از مدتی حافظه‌ رم شبیه هارد دیسک قطعه‌قطعه شود. در حالی‌که در مدل دینامیک ویندوز، هر برنامه به میزانی که نیاز داشت و به‌صورت دینامیک قطعات مجزایی از رم را دریافت می‌کرد.

سیستم شماره‌ 8

با در نظر گرفتن این واقعیت که سیستم‌های‌‌عامل‌ اپل عمرشان را کرده‌اند، مدیران اپل به این فکر افتادند شرکت به یک سیستم‌عامل کاملا جدید نیاز دارد. این‌گونه بود که پروژه‌ کاپ‌لند (بر‌گرفته از نام یک آهنگساز آمریکایی) در سال 1994 استارت زده شد؛ سیستم‌عاملی که قرار بود اواخر سال 96 با عنوان System 8 به بازار عرضه شود.

تغییرات مثل عادت همیشگی اپل از ظاهر آغاز شد؛ تمی کاملا جدید با نام پلاتینیوم برای این سیستم‌عامل طراحی شد. تمی کم و بیش سه‌بعدی با رنگ و سایه (در مقابل نسخه‌های قدیمی‌تر که بیشتر سیاه و سفید بودند). همچنین دو تم دیگر نیز به پلاتینیوم اضافه شد و سیستم‌عامل طوری طراحی شده بود که کاربران قابلیت افزودن تم‌های دیگر را نیز داشته باشند، اما قسمتی که بیشترین تغییرات را داشت Finder (برنامه‌ مدیریت فایل) بود. جایی که علاوه بر ظاهر تمیز‌تر، بالاخره عملکرد پیشگیرانه‌ وظایف پیاده‌سازی شد. زمان پاسخگویی سیستم‌عامل کاهش یافته بود و کاربران می‌توانستند چند عمل کپی را با هم شروع کنند. در کنار اینها، سیستم گرفتن و انداختن فایل‌ها در فولدرها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده و حتی سیستمی شبیه tab در فایندر قرار داده شده بود که کاربر می‌توانست فولدرهایی را در پایین صفحه قرار دهد تا هر موقع که به آن نیاز داشت با یک کلیک آنها را باز کند.

افزون بر اینها، تغییرات اصلی عمیق‌تری هم در راه بود. معماری سیستم‌عامل تفاوتی اساسی کرده بود و برخلاف نسخه‌های پیشین، سیستم‌عامل به‌صورت بومی (Native) با پردازنده‌های PowerPC که در آن زمان در کامپیوتر‌های اپل به کار می‌رفت، کار می‌کرد. حتی کرنل سیستم‌عامل هم دچار تغییر شد و کاپ‌لند از مدل مایکروکرنل (MicroKeel) که مدرن‌تر بود بهره می‌برد.

آغازی بر یک پایان

تا اینجای کار اگر خودتان را جای مهندسان اپل بگذارید، می‌گویید: «این ویژگی‌ها تا همین جا خوب است دیگر! سیستم‌عامل را آماده و عرضه کنیم.» حدس می‌زنم آنها نیز بعدها با خودشان می‌گفتند کاش همین‌ کار را کرده بودند، اما مگر ایده‌آلیسم افراطی اپل می‌گذاشت! خاصیتی که کار را خراب کرد، همان چند‌وظیفه‌ای پیشگیرانه بود. ویژگی‌ای که زمان زیادی برای پیاده‌سازی برد و مهندسان با خودشان فکر کردند به موازات آن، چند چیز دیگر را هم اضافه کنند. اینجا بود که ویژگی‌ها یکی از پس دیگری به کاپ‌لند اضافه می‌شدند: جاوا، نمایش سه‌بعدی، سیستم جدید شبکه، ارتباط اشیا در داخل برنامه‌ها و حتی قابلیت چند کاربری.

طولی نکشید کاپ‌لند بیش از آن‌که شباهتی به یک سیستم‌عامل داشته باشد، به مجموعه‌ای عظیم از ویژگی‌ها تبدیل شد. با این روند رشد، تست و آزمایش سیستم‌عامل هم سخت‌تر می‌شد. کار به جایی رسید که مشخص شد سیستم‌عامل به زمان معین نمی‌رسد و حتی در داخل اپل عده‌ای به شوخی می‌گفتند سیستم‌عامل احتمالا تا حدود 2030 به بازار عرضه شود! کارایی اسفبار سیستم‌عامل هم مزید بر علت شده بود. در مراسم WWDC سال 96، دموی بسیار محدودی از سیستم‌عامل نمایش داده شد که حتی با همین محدودیت هنگ می‌کرد و کرش می‌خورد!

پس از آن نمایش فضاحت‌بار، وضعیت بد ادامه پیدا کرد و مدیرعامل آن زمان اپل یعنی گیل املیو (Gil Amelio) به این نتیجه رسید که فکری جدی برای این قضیه بکند. براین اساس، املیو خانمی به نام الن هنکاک (Ellen Hancock) را از یک شرکت سخت‌افزاری استخدام کرد تا مدیریت تیم مهندسی را به عهده بگیرد. این مدیر جدید عاقلانه‌ترین تصمیم ممکن را در آن اوضاع گرفت: پروژه‌ کاپ‌لند به‌صورت موجود کنسل و ویژگی‌های آن مرحله‌ای و به‌صورت نسخه‌ای به سیستم‌عامل قبلی اضافه شود. همچنین شرکت برای ساختار اصلی به دنبال خرید یک سیستم بیرونی باشد. بر این اساس، پس از مذاکرات طولانی و بررسی گزینه‌های مختلف، مدیران اپل تصمیمی گرفتند که آینده‌ خودشان و آینده‌ دنیای رایانه را تغییر دهند: خرید شرکت NeXT و سیستم‌عامل آن یعنی NeXTSTEP. اما نکته‌ تاریخی در این خرید، خود سیستم‌عامل نبود؛ بلکه مؤسس شرکت NeXT بود که به واسطه‌ این خرید به شرکت اصلی‌اش بازگشت: استیو جابز.

درس‌ها

مراقب خزش ویژگی‌ها (Feature Creep) باشید! همیشه‌ هنگام افزودن ویژگی‌ها هدف پروژه را در نظر داشته باشید و نگذارید ویژگی‌ها تحریکتان کنند.

گاهی لازم است کمی از غرورتان کم کنید و از افراد دیگر برای حل مشکل کمک بگیرید. حتی اگر این غرور مردانه باشد و یک زن دید مدیریتی بهتری نسبت به شما داشته باشد.

ترکیب و همکاری را چه در محصول و چه در شرکت فراموش نکنید. جمله‌ گیل املیو در مورد کاپ‌لند این بود: «مجموعه‌ای از قطعات جداگانه، هر کدام توسط یک تیم متفاوت... که انتظار می‌رفت به نحوی جادویی با هم کار کنند!»

محمود صادقی - ضمیمه کلیک

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:32

به گزارش جام جم کلیک ، پس می‌توان نیتجه گرفت این تکنولوژی نوپا چندان ابزار مناسبی برای استفاده بلندمدت نیست. همین سختی استفاده طولانی از هدست‌های واقعیت مجازی باعث شده فردی به فکر رکورد زدن حضور در دنیای واقعیت مجازی بیفتد. این مرد میانسال که درک وسترمن نام دارد، توانسته با تحمل 25 ساعت گذاشتن هدست واقعیت مجازی بر چشم، رکورد جهانی بزند و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.

او در تمام این 25 ساعت مشغول یک بازی نقاشی سه‌بعدی به نام Tilt Brush بوده و کارهای حیاتی مانند غذا خوردن و دفع را هم در همین حالت انجام داده است. جالب این‌که این رکورددار پس از 17 ساعت استفاده از هدست سرانجام دچار سرگیجه و تهوع شده و با وجود بالا آوردن باز هم دست از ادامه برنداشته و از واقعیت مجازی خارج نشده است.

وسترمن پس از 25 ساعت به مدت یک روز تحت مراقبت ویژه قرار داشته تا بدنش به حالت عادی برگردد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:32

به گزارش جام جم کلیک ، گوشی های هوشمند یکی از این نوع محصولات الکترونیکی هستند که گاهی خبر آتش گرفتن آنها خبرساز می‌شود. اگرچه حوادثی که منجر به آتش گرفتن یا ذوب شدن اسمارت فون‌ها به دلیل داغ شدن بیش از حد اجزای داخلی می‌شوند، نادر هستند، در هر حال اتفاق می‌افتند و گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ یکی از همین محصولات است.

هفته پیش با خبر شدیم که یکی از گوشی‌های گلکسی اس 6 اج پلاس شرکت سامسونگ حین شارژ شدن با استفاده از شارژر گلکسی اس 3، دچار آتش سوزی شده است. اکنون یکی دیگر از مشتریان سامسونگ گزارش داده که گوشی گلکسی اس 6 اج پلاس او نیز دچار آتش سوزی شده است. البته بر خلاف مورد قبلی، گوشی این کاربر در حال شارژ شدن نبوده است. البته لازم به ذکر است که این گوشی بلافاصله پس از جدا کردن شارژر دچار این حادثه شده است و شارژر مورد استفاده تولید شرکت‌های سوم شخص نبوده و همان شارژری بوده است که درون جعبه گوشی قرار داشته است. این کاربر گلکسی اس 6 اج پلاس خود را به تازگی از اپراتور اسپرینت خریداری کرده بود.

به گفته این کاربر دلیل اصلی جدا کردن گوشی از شارژر افزایش دمای بیش از حد آن بوده است. این کاربر پس از جدا کردن گوشی از شارژر آن را روی تخت خود قرار می‌دهد و درنتیجه همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، آتش گرفتن گوشی منجر به آتش گرفتن بخشی از ملافه تخت نیز شده است.

منبع: تک شات

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:20

به گزارش جام جم کلیک ،Mindset به شما اجازه می دهد که حالت فعلی خود را وارد کنید و حال هر روز خود را ردیابی کنید و اقداماتی را برای مدیریت استرس خود انجام دهید. راهکارهای این اپلیکیشن به سادگی تمرینات 30 ثانیه ای تنفس و یا کمی طولانی تر، جلسات 20 دقیقه ای مدیتیشن و از این دست موارد هستند. این تمرینات بر اساس درمان شناختی و برنامه های کاهش استرس مبتنی بر تمرکز حواس انجام می شوند. علاوه بر این، Mindset به طور مداوم بروزرسانی می شود و محتوای جدیدی را در اختیارتان قرار می دهد. بنابراین می توانید مطمئن باشید که این اپلیکیشن برنامه های جدیدی را برایتان درنظر گرفته است.

Mindset قابلیت همگام سازی با مانیتورهای ضربان قلب سوم شخص مانند میو، بیسیس و پولار را دارد. این اپلیکیشن از نوسانات ضبط شده ضربان قلب استفاده می کند تا بتواند میزان استرس فرد را اندازه گیری کند. بنابراین قادر است هنگامی که کاربر تحت استرس مضاعف قرار گرفته او را مطلع کند تا بتواند به موقع خودش را آرام کند. این اپلیکیشن می تواند میزان موفقیت شما در تمرینات ارایه شده را نیز به کمک کاهش میزان استرستان اندازه گیری کند.

اپلیکیشن Mindset هم اکنون در گوگل پلی استور قابل دسترس است در حالی که نسخه iOS آن در مرحله تست بتا قرار دارد. رویکرد مبتنی بر تمرکز حواس این اپلیکیشن به صورت بالقوه منجر به بهبودهای بلند مدت می شود. در عین حال رابط کاربری لطیف آن نیز کاربری را برای همه راحت تر می کند.

منبع: تک شات

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:20

به گزارش جام جم کلیک ، اما آیا این اتفاق هم اکنون رخ داده است؟ طبق گزارشی که وب سایت سایبرسکوریتی ونچرز منتشر کرده، به نظر می رسد که جان مکافی و تیم او این ادعا را مطرح کرده اند که موفق به شکستن قفل واتس اپ شده اند، به این معنا که پیام هایی که فرض می شود رمزنگاری شده اند از این پس توسط این گروه از هکرها هم قابل خواندن است.

با این حال، لازم به ذکر است که به نظر می رسد این حفره امنیتی تنها در نسخه اندروید واتس اپ وجود دارد. طبق اعلام مکافی، این حفره امنیتی به طور مستقیم مرتبط به واتس اپ نیست، بلکه به گوگل و سیستم عامل موبایل آن بر می گردد. او ادعا کرده که او و تیمش ضعف طراحی جدی را پیدا کرده اند که امکان دسترسی به هر چیزی در سیستم عامل اندروید را فراهم می کند، از جمله پیام های رمزنگاری شده واتس اپ.

هنوز نمی توان نسبت به صحت ادعاهای مکافی مطمئن بود، چرا که پیش از این نیز ادعاهای بزرگ دیگری را مطرح کرده است. مکافی همچنین گفته منتظر فرصتی برای مذاکره مستقیم با گوگل و واتس اپ به منظور حل این مشکل است و قصد ندارد از این طریق کسب درآمد کند.

منبع: تک شات

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:20

به گزارش جام جم کلیک ، گوگل پلاس اکنون در پایین ترین سطح توجه چه از سوی کاربران و چه از سوی گوگل قرار گرفته است و گوگل در صدد جایگزینی یک ابزار گفتگو محور برای ارتباط و به اشتراک گذاشتن محتوا در میان کاربران است.

گوگل روز گذشته اپی با نام Spaces را معرفی کرده که توانایی گفتگو از مخوری ترین توانایی های ان است و به کاربر امکان اشتراک گذاری محتوا از منابع محتلف را خواهد داد. این ابزار به کاربر امکان بحث و گفتگو راجع به عناوین مختلف را در گروه ها ی دو یا چند نفره خواهد داد و کاربران به آسانی می توانند از سرویس هایی نظیر یوتیوب و جستجوگر در این اپ اشتراک گذاری کنند. نکته جالب اینکه نیازی به سوئیچ کردن بین اپ ها برای انتقال و اشتراک محتوا نیست و کاربر به ابزار های ذکر شده در داخل خود اپ دسترسی دارد.

علی رغم توانایی ذکر شده طبق مشاهدات و توضیحات گوگل ما با یک ایزار گفتکوی قدرتمند برای برقراری ارتباط مواجه هستیم، ابزاری که به شما کمک می کند هم به روز باشید و هم در ارتباط!

گوگل به صورت پیش فرض گروه هایی را برای کتاب های نامدار و حتی شو های تلویزیونی در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند راجع به آنها اطلاعات کسب کرده و اظهار نظر کنند.

اما به گفته گوگل توجه های اصلی و توانایی های عمده این برنامه در گروه های کوچک جهت گفتگو خلاصه خواهد شد.

به گفته گوگل این اپ به زودی در تمامی پلتفرم ها قابل دسترس خواهد بود و تمامی کاربرانی که یک اکانت جیمیل دارند می توانند از ان استفاده کنند.

منبع: نت نوشت

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:47

به گزارش جام جم کلیک ، پس برای گرفتن یک عکس سلفی، نظرتان در مورد یک دوربین پرنده چیست؟

The Hover Camera یک دِرون پرنده «عمود پرواز» است که چندان قدرت مانوردهی و پرواز ندارد، اما کافی است آن را روشن کرده و در ارتفاع دلخواهتان بین زمین و آسمان رها کنید تا همان‌جا ثابت بماند.

این دوربین کوچک با چهار پَره خود فشار لازم را برای غلبه بر جاذبه زمین تامین کرده تا دوربین درست در همان نقطه موردنظر معلق بایستد. این وسیله با دوربین 13 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K هنوز به بازار نیامده است.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 249 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:38

به گزارش جام جم کلیک ، HICKIES 2.0 یک محصول دیجیتال جدید است که می‌تواند جایگزین بند کفش ورزشی شما شود و بدون این‌که لازم باشد هزینه زیادی برای خرید یک کفش ورزشی با حسگرهای حرکتی پرداخت کنید، اطلاعات فیزیکی مختلفی مانند شتاب، سرعت، تعداد قدم‌ها، حرارت پاها، میزان گردش خون در پا و مسافت طی شده را اندازه‌گیری می‌کند.

همچنین HICKIES 2.0 می‌تواند نوع حرکت شما را تشخیص دهد و مشخص کند چه میزان از مسیر را پیاده‌روی کرده‌، تند راه رفته‌ یا دویده‌اید. این بند کفش فقط 15 دلار قیمت دارد و با استفاده از اپلیکیشنی به همین نام با گوشی اندرویدی یا آیفون ارتباط برقرار می‌کند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:38